CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday 4 April 2015

Tweet random

Terjumpa satu tweet.
Saya tweet random.
Tahu isunya apa?
Tweet seorang lelaki, " perempuan yg nampak rambut ni mcm perempuan apa ntah. Baik takyah pakai tudung"

Tanpa si jantan sedar, aweknya seorang yg cukup seksi. Terlalu ikut trend.
Minah saleh celup?

Tweet random saya telah disedari oleh orang lain. Yg kebetulan si lelaki tweet lebih kurang tweet yg sama mcm lelaki td.

Something is fun here.
Pasangan lain yg terasa.

Kita sebagai manusia apatah lagi sesama islam, tegur sesama umat itu tanggungjawab.

Tegur cara yg elok dan lemah lembut.

Bkn nak cakap saya 100 peratus alim.
Tidak sama sekali.

Yg awak kutuk tu, PEREMPUAN

Bayangkan, kalau sedara mara perempuan awak mcm tu, apatah mak dan adik perempuan awak. Tak ke sama awak merendahkan martabat wanita?

Si perempuan panas, sebab sangka saya kutuk dia.
Perasan.

Tegur silap org boleh, tapi bila kena balik melenting.
Menyalak mcm anjing.

Nak bagitahu, manusia takda yg sempurna. Saya bukan malaikat yang tiada dosa. Saya masih seorang hamba yg jahil meraba cari cahaya.

��

0 comments: