CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday 14 September 2015

Kena sedar diri.
Aku bukan bijak belajar.
Pointer bodoh bodoh.
Selalu buat masalah.
Paling sosial barangkali.
Paling nakal dalam keluarga.
Selalu susahkan ibu ayah.
Dan yang paling perit,
Aku pernah buat ibu ayah sedih pasal perangai aku.
Kadang aku lupa.
Tuhan masih bagi aku peluang.
Bagi aku nikmat untuk berubah.
Buktinya,
Aku masih dapat peluang jejakkan kaki di menara gading.
Dengan pointer yang rendah.
Rakan rakan yang result sama dengan aku,
Semua tak dapat panggilan pertama.
Ibu, selalu ingatkan aku.
Aku terpilih.
Diberi keistimewaan.
Diberi peluang untuk berubah.
Dan seharusnya, aku bersyukur.
Aku diberi peluang untuk buktikan.
Pada mereka yang pandang aku sebagai perempuan bodoh.
Perempuan tiada maruah.
Perempuan tiada masa depan.

0 comments: